روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزهای خیلی گرم

سلام

روز تابستونیتون دلچسب

غوره ها دارن آروم آروم تبدیل به انگورهای شیرین میشن

یکی یکی دونه ها شفاف میشن... رنگشون روشن میشه ... انگار آفتاب مینوشن و مست و مست تر میشن

و این دیدن این زیبایی ها انگار هیچوقت تکراری نمیشه


دیروز ظهر استاد جان اومد

و دوتایی کلی پودر رنگ و مخلفاتش را وزن کردیم و داخل پلاستیک های جداگانه ریختیم (چیزی حدود 30 تا پلاستیک)

البته اگه میخواستیم کامل انجام بدیم که بیشتر از این حرفا میشد

ولی استاد جان عجله داشت

این شد که یه نمونه برام انجام دادن و یادم دادن و خدانگهدار

دم رفتن هدیه کوچولوشون را دادم ... سبزی و فلفل و ترشی سیر هم که مادر جان داده بودند بهشون دادم

و اینگونه بود که تا آخر وقتی که دفتر بودم دستم بند رنگها شد...

در نهایت هم همه را نتونستم درست کنم و اصلا بیخیال شدم و یه مقداری که لازم بود فعلا درست کردم و تصمیم گرفتم هر کدام را هر زمان نیاز داشتم درست کنم

شاید کم کم درست کردنش راحت تر باشه

هرچند میخواستم ریخت و پاش ها جمع بشه و دیگه اینهمه کثیف کاری نشه...

بعد هم میزها و دفتر را تمیز کردم

یه جاروی کوچولو زدم و رفتم به سمت خونه مغزبادوم

خشت ها را بهش تحویل دادم و نگم براتون که چقدر ذوق کرد و چقدر بالا پایین پرید

زندگی را باید از بچه ها یاد بگیریم

با چیزهای کوچولو شاد میشوند

راحت شادیهاشون را ابراز میکنند

راحت و با صدای بلند میخندند

احساساتشون را بی پروا بیان میکنند

و این یعنی زندگی بدون دغدغه های آدم بزرگها...

همه ما آدم بزرگها یه کودک درون داریم که گاهی حواسمون بهش نیست ... گاهی فراموشش میکنیم

رفتم سمت خونه و طبق قولی که به خودم داده بودم که روزانه به گلها رسیدگی کنم رفتم سراغشون

یکی از ماهی هام باز مرده بود...

یک عالمه از گلهایی که برده بودم توی سرسرا را آوردم توی تراس و آبپاشی کردم و بهشون رسیدم

بگونیاهام دارن خشک میشن ... گرمای شدید هوا اثر خودش را نشون داده

بعدش هم نشستم طرحهایی که مغزبادوم زده بود را سیاه قلم زدم

امروز هم براش یه مقداری طرح میبرم

اگه این قصه ی کرونا وجود نداشت و با خودم میاوردمش دفتر خیلی خیلی زودتر پیش میرفت

ولی فعلا همچنان داریم رعایت میکنیم



پ ن 1: خورشید راست میگه

اینجا دیگه آدمها حتی ماسک هم نمیزنن

شاید کرونا ریشه کن شده و من خبر ندارم


پ ن 2: گاهی بعضی از حرفا یه تلنگر میشن که یه بازنگری به خودمون و رفتارمون بکنیم

اون تلنگر را که خوردیم ، بیخیال از کنارش نگذریم

حتما یه بررسی درست و حسابی بکنیم


پ ن 3: یه سری قاب خریدم

برای دیوارکوبها

قول دادن امروز به دستم برسونن


پ ن 4: خواهر جان اینترنتی لباس خریده به آدرس من

وقتی عکسش را دیدم خیلی خوشم اومد

بهش گفتم اگه خوشم اومد ماله من؟

گفت: بله ...

و الان بیتاب رسیدن پستچی هستم

البته نمیدونم امروز میرسه یا نه


پ ن 5: قرار شده للی امروز بهم سر بزنه...

نظرات 3 + ارسال نظر
سعید یکشنبه 13 تیر 1400 ساعت 10:07 http://www.zowragh.blogfa.com

سلام دختر عموی جان
خوبی؟
مادرجان و پدرجان خوبن؟
باور کن من نمیدونم دتاکس واتر چیه دختر عمو
راستی من جای تو بودم سعی میکردم هرجور شده از اون لباس خوشم بیاد

سلام پسرعموی جان
متشکرم
همه خوبیم
دعاگوی شما
شما خانواده محترم خوبن؟
از اون خنده هات مشخصه که خوبم میدونی و داری دخترعموت را میزاری سرکار
حتی اگه نمیدونستی هم رفتی سرچ کردی و متوجه شدی
راست میگی ها

روشن* یکشنبه 13 تیر 1400 ساعت 10:24

سلام به تیلو خانم گل وگلاب،خوبین؟ان شاءالله درکنارعزیزانتون دلتون شاد وتن تون سلامت باشه.
نمیدونم یادته یانه؟ قبل از عید یه کامنت براتون گذاشتم که درجواب ازم پرسیده بودین من همون روشن هستم که دانشجو بود ومدت هاست که دیگه نمی نویسه.میخواستم بگم که من اون روشن نیستم ولی ایشون رو یادمه که قبلا براتون کامنت میگذاشتن و همون موقع برای اینکه من واون کامنتامون قاطی نشه من این ستاره رو بغل اسمم چسبوندم و البته بهتون هم گفتم. یه خواهشی دارم میشه درصورت امکان اون تنور دست سازی که روی پشت بوم درست کردین رو برای ما هم طرزساختشو بگین،من خیلی دوست دارم داخل تنورای این مدلی برای بچه هام نون بپزم،آخرش نان هیزمی و نونی که دود آتیش بهش بخوره یه چیزدیگس.
ازلطفتون ممنونم،براتون آرزوی بهترین ها رو درکنارعزیزان تون دارم

سلام به روی ماهت
متشکرم نازنینم
راست میگی ...فراموش کرده بودم ... عذرخواهی میکنم
همون موقع که در مورد اون تنور حرف زدیم گفتم که چطوری درست شده
ابتدا برای اینکه به موزاییک پشت بام آسیب نرسه یه مقداری خاک ریختیم اون قسمتی که میخواستیم آتیش درست کنیم - پیشنهادم این هست که زیاد هم نزدیک دیواره های جان پناه نباشه که دود هیزم دیواره ها را هم سیاه نکنه - بعد دوتا بلوک سیمانی گذاشتیم روی خاک ها- بعدش یه در بشکه گذاشتیم روی بلوکها- هیزم ها را زیر در بشکه گذاشتیم و روی در بشکه را با شن درشت رودخانه پر کردیم- هیزم را که زیر در بشکه روشن کنید ، اون شنها داغ میشن و میتونید خمیر را روی شنها قرار بدید تا نان پخته بشه - ما کنارش بادمجان هم کبابی کردیم و میرزاقاسمی هم پختیم
البته چون با هیزم زمان زیادی صرف میشد ، گاهی هم همون درب بشکه و شن را روی تک شعله گازی میزاشتیم و همین کار را میکردیم، البته که با هیزم نتیجه خیلی بهتر و با عطر چوب همراه بود...

امیر یکشنبه 13 تیر 1400 ساعت 12:21

با سلام
گرما بس ناجوانمردانه می تازد و می تابد
شاید خاصیت تابستان در گرم بودنش باشد تا انگور های زرین شیرینتر شوند تا خارک ها زودتر تبدیل به خرما و رطب شود . بقول خوزستانی ها خارک پزون است. اما باید گفت خرپزون است نه خارک که دما از پنجاه هم می گذرد ولی مردم تاب و طاقت دارند و تحمل می کنند. اصلا تابستانی که گرم نباشد ، تابستان نیست.
بازی اب و پودر و رنگ و خاک و سفال و ،رح و نقش ، بازی جان بخشی و دمیدن روح و جان و روان و زندگی است. قبل تر خدا هم با خاک و اب و دمیدن روح ادمی را جان بخشید ولی گویا گل بعضی ها به اندازه کافی لگدمال نشده است که اینطور سرکش شده اند و همنوع خود را به بردگی و بندگی می کشند. نمیدانم ان موقع خدا هم رنگ های متنوع داشت یا فقط سیاه و سپید بوده ولی من فکر می کنم نه تنها رنگ های متفاوت داشته بلکه لعاب و ریمل و رژ گونه و ... هم داشته است زیرا بعضی ها بسیار زیبا و بعضی هم کمتر زیبا هستند اگر کسی مدعی نشه که چرا در کار خالق دخالت می کنی . بعضی ها را خوش اخلاق بعضی ها را متواضع و بعضی هم اخمو و برخی نیز متکبر خلق شده اند. شاید گونه های منفی زمانی درست شده اند که خدا کم حوصله بوده و از روی بی حوصله گی اقدام به خلق اینها کرده است. بگذریم
دستم بگرفت پا به پا برد تا شیوه تیلویی اموخت. چقدر خوب و با حوصله کار انجام میدین و حاصل کار را هم بیان می کنید و هم در معرض دید قرار میدین.
ب ایت موفقیت ارزو می کنم

سلام دوست خوبم
تابستان است و گرما...
من که فکر میکنم خداوند هرکسی را بینظیر خلق کرده ... بی نظیر و بی تکرار
این سرکشی و این نافرمانی ازتربیت و محیطی که در آن قرار میگیرند نشات میگیره
ممنونم از اینهمه همراهیتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد