روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

روزانه های یک تریکو تیلو مانیا

میخواهم باز از خودم بنویسیم

کش و قوس شکوفه ها

سلام

روزگارتون قشنگ

سفر رفتنم که فعلا کنسل شد

گلودرد گرفتم اونم از نوع شدید

باز دوباره دادم به اون سمتی میرم که صدام بسته میشه


امروز صبح دیرتر از همیشه بیدار شدیم

دیروز خیلی خودمون را خسته کرده بودیم

دیرتر بیدار شدیم

با حوصله صبحانه خوردیم

خانم همسایه ی دفتر زنگ زد که بسته پستی داشتید و من تحویل گرفتم

برای همین لباس پوشیدیم رفتیم سمت دفتر

بسته پستی رنگهای میناکاری بود

برای خاله م سفارش دادم

خیلی مایل هستند که میناکاری یاد بگیرن

یه مقدار سبزی خوردن از باغچه آورده بودیم که بردیم برای خانم همسایه که زحمت تحویل بسته را کشیده بودند

بعد هم رفتیم یه کمی خرید مایحتاج خونه

وقتی رسیدیم خونه عطر آبگوشت مامان جان همه ی خونه را پرکرده بود

آبگوشت را خوردیم و مشغول تمیزکاری و مرتب کردن شدیم

من اتاق خودم

مامان جان یه گوشه ای از آشپزخونه

و ابنگونه یکی دیگه از روزهای اسفندماهی را به پایان رساندیم




پ ن۱: یه مقدار از شکوفه های درخت زردآلو ریخته  بودزیردرخت، جممعشون کردم و بردم برای پدرجان...


پ ن۲: یه کمی پوستم مشکل پیدا کرده بود

رفتم دکتر پوست

حالا یه مدت همش باید در حال زدن کرم و شستن صورتم باشم


پ ن۳: بساط میناکاریم را آوردم خونه

نظرات 10 + ارسال نظر
نوشین یکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت 00:05

نمیدونم چرا با خوندنش حس کردم که یه ارامش بعد طوفان تو خونتون دارین، یجور خنثی شدن و تسلیم، نمیدونم درسته گفتن اینا یا نه، ولی غمت رو حس کردم لای هر کلمه غم هست, خدا به دلت صبر و قرار بده

کاش این آرامشه میومد سراغمون

ترانه یکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت 04:37 http://Taraaaneh.blogsky.com

زودتر خوب بشو

چششششششششششششششم

جازی یکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت 12:06

با سلام
برای گلو دردت اب نمک قرقره کن تا عفونت احتمالی را از بین ببره و صبح اول وقت اب جوشیده ولرم را با نصف لیمو ترش و یک قاشق عسل مخلوط کن و بخور علاوه بر ضد عفونی کردن بدن انرژی زا و ودارای ویتامین ث است . خوب چقدر خوب است که با همسایه های دفتر هم مراوده داری و شماره ات را دارند تا در زمان نیاز بهت دسترسی داشته باشند و خدا را شکر احساس می کنم داری روی ریل - زندگی بی مکث ادانه دارد- حرکت می کنی و چه خوبتر که هنوز بابا را در کنار خود و حاضر و ناظر می بینی و میدانی. برایت سلامتی و موفقیت و روزی و برکت آرزو می کنم

سلام دوست جان
ممنونم از توصیه های خوبتون

پریناز یکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت 13:49

نمیخوام تعریف کنم چون به نطرم با تعریف از یک رفتار از عظمتش کم میشه ولی شما یعنی تو و خانواده ت خوب زندگی میکنید قشنگ .. درسته برای خوب و قشنگ زندگی کردن امکانات هم معمولا لازمه ولی اکثر مردم با امکاناتم یادشون رفته قشنگ زندگی کردنو ..مثلا اینکه شما میگید برای خانم همسایه سبزی بردید در عوض لطفی که کردن این قشنگه .. همین ریزه کاری های روزمره س که فرهنگ مردمو به جلو یا عقب میبره ...قبلترها زمانی که ما بچه بودیم و امکانات هم کمتر بود مردم اما همه قشنگ زندگی میکردن اما امروزه به ندرت پیدا میشه یکی مثل شما ها .. اینم بگم حرکتهای قشنگ هست ولی فرق داره با اینکه کسی عادت همیشگیش قشنگی رفتارباشه

ممنونم پریناز جان
مطمئنم زندگی ارزش این زیبایی هاو زیبا دیدن ها را داره

مری دوشنبه 23 اسفند 1400 ساعت 15:29

مدتهاست از آقای دکتر چیزی ننوشتید

مدتهاست کلا چیزی ننوشتم
ببخشید

ریحانه دوشنبه 23 اسفند 1400 ساعت 23:48

شما چی؟

الان توی فصل پربارش هستیم و خداروشکر بارون خوبی میاد. ولی آب بارون چی میشه؟ این باران که تصفیه شده و مقطر هست متاسفانه وارد چاه فاضلاب میشه‌. حاوی انواع الودگی ها میشه و دیگه قابل استفاده نیست. خشکی زمین را هم برطرف نمیکنه. چون همه جا اسفالت هست و اصلا وارد زمین نمیشه. صاف وارد فاضلاب میشه.


چه کاری از دستمون بر میاد برای طبیعت؟

کافیه اب باران را به خاک برسونیم. مثلا از خروجی ناودون اب را جمع کنیم و بریزیم داخل باغچه یا چاه آب.

چطوری؟  من یه لگن پلاستیکی گذاشتم زیر ناودون. پر که میشه میرم میریزم تو باغچه یا چاه.  یه دوستان هم از نوشابه خانواده استفاده کرده. یه سرش را زده به ناودون و سر کوچکتر را زده به شلنگ.  شلنگ را هم گذاشته تو چاه اب.


اگر در اپارتمان هستید و دسترسی به خروجی ناودان ندارین؛ فقط کافیه یه لگن بگذارید توی تراس. اگر هممون دست کم به اندازه یه لگن آب باران را به زمین منتقل کنیم قطعا کمک بزرگی به طبیعت کردیم‌.


اگر این روش حمایت از طبیعت به نظرتون خوب بود لطفا و خواهشا نشرش بدید. شاید یه نفر دیگه هم به جمع ما اضافه شد و زمین تشنمون را سیراب کرد. 

در وبلاگ/اینستا/یا هر جای دیگه که صلاح میدونید نشر بدید.  با تشکر.

چه راه کار زیبایی
چقدر خوبه آدم اندازه یه قطره ی بارون هم که شده در محیط اطرافش اثر گذار باشه

بهار سه‌شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 00:55

سلام. انشاءالله زودتر بهتر بشین و سفرتون را برین.
خدا قوت.

سلام به روی ماهت
متشکرم

سعید جمعه 27 اسفند 1400 ساعت 17:05 http://www.zowragh.blogfa.com

حواسم بهت هست دختر عموجان

سپاس از محبتت

مهربانو سه‌شنبه 9 فروردین 1401 ساعت 09:28 http://baranbahari52.blogsky.com/

تیلوی عزیزم سال نو مبارک میدونم این بهار برای تو شادی گذشته رو به ارمغان نمیاره ولی هنوز عزیزانی داری که درکنارتن و زندگیت با عطر وجود اونها معنای زیبایی میگیره

تمام روزگارت مبارک نازنینم
دارم برای زندگی تلاش میکنم مهربانو جانم ولی هنوز توی یه ابهام و خلسه دست و پا میزنم

لیلا چهارشنبه 10 فروردین 1401 ساعت 11:40

کجایی تیلو جان؟
بهتری؟
نگرانتم

ببخشید نگرانتون کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد